Ekonomi

PepsiCo, elektrikli araç pazarındaki zorlukların ortasında Tesla Semi kamyon sıkıntısıyla karşı karşıya

Küresel yiyecek ve içecek devi PepsiCo (NASDAQ:PEP), 2017 yılında depozito ödediği 100 elektrikli kamyondan yalnızca 36’sını teslim alabildiği için Tesla Semi kamyon sıkıntısı yaşıyor. Bu eksiklik, Tesla’nın yüksek hacimli bir oyuncu olmayı hedeflediği bir sektör olan elektrikli kamyon pazarındaki talebi karşılama mücadelesini vurguluyor.

Elektrikli kamyon filosunun PepsiCo’nun Cheetos, Lays patates cipsi ve Pepsi soda gibi ürünlerini perakendecilere taşıması amaçlanıyordu. Ancak, PepsiCo’nun elindeki mevcut Semis sayısı, şirketin Modesto gıda üretim tesisi ve Sacramento şişeleme tesisinden lojistik için kamyonları ilk kullanmaya başladığı zamanla aynı kalmıştır.

Bu tedarik sorunu Tesla için zorlu bir döneme denk geliyor zira şirket elektrikli tüketici araçlarının büyümesinde bir yavaşlama yaşadı ve bu da fiyat indirimlerine ve marjların düşmesine neden oldu. Tesla ayrıca kısa bir süre önce birçok yatırımcının şirketin büyümesini artıracağını düşündüğü düşük maliyetli bir otomobil planını da iptal etti.

Tesla’nın 2022’nin sonlarında tanıttığı Semi kamyonu, şirketin önemli bir kirlilik kaynağı olan dizel motorlu 18 tekerlekli araçlardan kaynaklanan emisyonları azaltmaya yönelik uzun vadeli hedefinin bir parçası. Şirket üretimde gecikmelerle karşılaştı ve CEO Elon Musk Haziran 2023’te batarya sıkıntısının Semi’nin hacimli üretimini engellediğini belirtti. Musk, sorunun 2024 yılına kadar çözüleceğini öngördü.

Bu arada PepsiCo, 32 adet Semi için 20 milyon doların üzerinde devlet hibesi ve araç başına 40.000 dolar tutarında federal sübvansiyon aldı. Bu teşviklere rağmen kamyonların teslimatı gecikti.

Sysco, UPS ve Walmart Canada gibi diğer şirketler de Tesla Semi için sipariş verdiler ancak henüz tam sevkiyatlarını alamadılar. Bu durum onları Freightliner eCascadia’yı üreten Daimler Truck gibi rakip elektrikli kamyon üreticileriyle seçenekleri araştırmaya yöneltti. Tesla Semi’nin 500 millik menziline kıyasla eCascadia yaklaşık 230 millik bir menzile sahip.

Daimler Truck North America, eCascadia’nın şu anda 55’ten fazla şirketin filosunda kullanıldığını bildirdi. PepsiCo’nun Frito-Lay şirketiyle çalışan bir nakliye şirketi olan Schneider National, mal taşımak için yaklaşık 100 eCascadia kamyon kullanıyor.

Tesla, Fremont, California ve Sparks, Nevada’daki fabrikaları arasında iç lojistik için 100’e yakın Semi kamyondan oluşan kendi filosuna sahip. Ayrıca lojistik sağlayıcısı Martin Brower, bu yılın başlarında restoran teslimatları için iki Tesla Semi kullanarak bir pilot uygulama gerçekleştirdi.

Pepsi Sürdürülebilirlik Direktörü Jim Andrew yakın zamanda verdiği bir röportajda, eğitimli çalışanlar ve şarj için sağlam güç şebekeleri de dahil olmak üzere elektrikli bir filoyu desteklemek için altyapı geliştirmenin önemini vurguladı.

PepsiCo, çeşitli üreticilerin daha fazla elektrikli aracını kullanıma sunacağını belirtti. PepsiCo’nun yatırımcılarından biri olan Green Century Capital Management, şirketin Semis’leri piyasaya sürme zaman çizelgesiyle ilgili endişelerini dile getirdi ve PepsiCo’nun biyoçeşitlilik üzerindeki etkisini göz önünde bulundurmasını savunuyor.

PepsiCo ve diğer ABD’li müşteriler Tesla Semi’nin daha fazla teslimatını beklerken, Norveç’in en büyük gıda perakendecisinin lojistik kolu olan ASKO Norveç, Tesla siparişini beklerken Scania ve Volvo’nun elektrikli yarılarını tercih etti. Tesla, Pepsi ve diğer ABD’li müşterilerine Semi teslimatlarına öncelik verdiğini belirtti.

Tesla, Salı günü üç aylık sonuçlarını açıklayacak ve paydaşlar Semi’nin üretim durumu ve teslimat zaman çizelgeleri hakkında güncellemeler bekliyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu